w oddziałach przedszkolnych do 5 godzin- podstawa programowa 8.00- 13.00 i 13.00- 18.00
8.00- 8.15 13.00-13.15 | Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne |
8.15- 8.35 13.15.13.35 | Wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy ruchowe, kołowe, ćwiczenia poranne. Zabawy dydaktyczne. Zabawy konstrukcyjne. Zabawy sensoryczne. Rysowanie. Ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe. Pomoc w przygotowaniu zajęć dydaktycznych |
8.35- 8.45 13.35- 13. 45 | Czynności porządkowe |
8.45- 10.15 13,45- 14.15 | Zajęcia dydaktyczne planowane przez nauczycielkę zatwierdzonego programu wychowania przedszkolnego, zgodnie z opracowanym rozkładem zajęć- czas zajęć dostosowany do możliwości psychofizycznych dzieci i wieku . Gry i zabaw ruchowe. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt z muzyką, literaturą i sztuką. |
10.15- 10.45 14.15-14.45 | Zabiegi higieniczno-sanitarne, spożywanie posiłku własnego, kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych |
10.45- 11.45 14.45- 15.45 | Pobyt na świeżym powietrzu: przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe ,obserwacja zachowań dzieci. Samorzutne formy zabawowe z użyciem różnorodnych zabawek. |
11.45- 12.45 15.45- 17.45 | Zajęcia i zabawy o charakterze relaksacyjnym, zabawy integrujące grupę, gry dydaktyczne w sali lub na powietrzu (mające na celu przypomnienie i utrwalenie treści materiału programowego) Zajęcia wspomagające rozwój dziecka, indywidualne lub w małej grupie. Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym zgodnie z organizacją pracy w ciągu tygodnia zatwierdzoną przez Organ Prowadzący. |
12.45- 13.00 17.45- 18.00 | Rozchodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z rodzicami. |
W oddziałach przedszkolnych w ciągu roku szkolnego 4-5-latki w miesiącach IX,XI,I,III,V realizują zajęcia : 8.00- 13.00;
w miesiącach X,XII,II,IV,VI realizują zajęcia : 13.00- 18.00