8.00- 8.25 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
- Zabawy ruchowe, kołowe, ćwiczenia poranne
- Zabawy dydaktyczne
- Zabawy konstrukcyjne
- Zabawy sensoryczne
- Rysowanie
- Ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe
- Pomoc w przygotowaniu zajęć dydaktycznych
8.25- 8.35 Przygotowanie do śniadania: czynności porządkowo- gospodarcze, zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
8.35- 9.00 Śniadanie: uczenie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych, pełnienie dyżurów
9.00- 11.00 Zajęcia dydaktyczne planowane przez nauczycielkę zatwierdzonego programu wychowania przedszkolnego przygotowujące do osiągnięcia dojrzałości szkolnej . Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt z muzyką, literaturą i sztuką , dbanie o sprawność fizyczną dzieci. Pobyt na świeżym powietrzu: przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, obserwacja zachowań dzieci. Gry i zabaw ruchowe. Tworzenie okazji obserwowania, eksperymentowania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych.
11.00 – 11.30 Przygotowanie do obiadu: czynności porządkowe w Sali, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
11.30- 12.00 Obiad: samodzielne zjadanie posiłków, wyrabianie nawyków higieniczno- sanitarnych, kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych pełnienie dyżurów.
12.00- 13.00 Zabawy swobodne w sali, gry dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tworzenie sytuacji do rozwijania indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci . Pobyt na świeżym powietrzu (wymiennie jeśli pobyt na powietrzu nie był zrealizowany wcześniej). Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.
13.00- 13.45 Zajęcia i zabawy o charakterze relaksacyjnym, zabawy integrujące grupę, gry dydaktyczne w sali lub na powietrzu mające na celu przypomnienie i utrwalenie treści materiału programowego, zajęcia wspomagające rozwój dziecka, indywidualne lub w małej grupie, organizowanie zajęć dodatkowych/ kółka zainteresowań za zgodą rodziców .
13.45- 14.00 Przygotowanie do podwieczorku.
14.00- 14.30 Podwieczorek: wyrabianie nawyków samoobsługowych i dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
14.30- 15.00 Rozchodzenie się dzieci do domu. Zabawy twórcze i tematyczne, praca stymulująca rozwój dziecka, rozmowy swobodne z dziećmi, rozmowy z rodzicami podczas odbioru dziecka z przedszkola.