6.00- 8.00 Schodzenie się dzieci w sali. Czynności opiekuńcze. Swobodna działalność zabawowa dzieci. Rozmowy indywidualne z dziećmi, tworzenie okazji do wymiany informacji. Kontakty z Rodzicami. W okresie zimowym zapewnienie ciepłego napoju dzieciom .
8.00- 8.25 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
- Zabawy ruchowe
- Zabawy dydaktyczne
- Zabawy konstrukcyjne
- Zabawy sensoryczne
- Rysowanie
- Ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe
8.25- 8.35 Przygotowanie do śniadania: porządkowanie sali, zabiegi higieniczne.
8.35- 9.00 Śniadanie: uczenie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych
9.00- 11.15 Organizacja sali do zajęć, zajęcia dydaktyczne planowane przez nauczycielkę wg wybranego programu wychowania przedszkolnego.
Gry i zabawy ruchowe. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno- technicznych, przygotowanie dziecka do posługiwania się językiem obcym. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt z muzyką i sztuką. Samorzutne formy zabawowe z użyciem różnorodnych zabawek. Pobyt na świeżym powietrzu: przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. Obserwacja zachowań dzieci. Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.
11.15- 11.30 Przygotowanie do obiadu: uczenie nawyków dbania o porządek w sali, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
11.30- 12.00 Obiad: samodzielne zjadanie posiłków, wyrabianie nawyków higieniczno- sanitarnych, kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych.
12.00- 13.45 Różne formy relaksu w sali i ogrodzie przedszkolnym, zabawy integrujące grupę, słuchanie bajek, tworzenie okazji do aktywności ruchowej, swobodna działalność zabawowa, praca wspomagająca rozwój dziecka, organizowanie zajęć dodatkowych/ kółka zainteresowań za zgodą rodziców po godz. 13.00.
13.45- 14.00 Przygotowanie do podwieczorku.
14.00- 14.30 Podwieczorek: wyrabianie nawyków samoobsługowych i dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
14.30- 15.30 Zabawy swobodne w sali lub ogrodzie przedszkolnym, praca stymulująca rozwój dziecka, rozmowy swobodne z dziećmi, rozmowy z rodzicami podczas odbioru dziecka z przedszkola.